22 augustus 2010

Gitaarmuziek

De Mexicaanse keuken is wereldwijd berucht wegens haar pittigheid. Of het door het voedsel komt, weet ik niet, maar de Mexicaanse vrouw zit eveneens vol pit. Ik ben inmiddels gewend aan het scherpe eten, woon reeds enkele maanden samen met een Mexicaanse en ik kan niet langer leven zonder beide.

Toen ik als klein jongetje droomde om later naar een verre en zonnige bestemming te vertrekken, was er in dat toekomstbeeld nog geen sprake van een partner. In de loop der jaren werd ook die exotische schone aan het plaatje toegevoegd. Eenmaal in Mexico aangekomen, zag ik al gauw bevestigd dat alle ingrediënten van mijn jeugddroom aanwezig waren. Integratie mag in het multiculturele Nederland inmiddels wellicht een negatieve connotatie gekregen hebben, maar ik mag mezelf graag onderdompelen in andere culturen. Hier aangekomen was ik al wel goed voorbereid op de taal, cultuur en geschiedenis van het land, maar op het gebied van de Mexicaanse vrouw was ik een leek.

Attractief waren ze zeker, het exotische trekt immers altijd aan. Dit principe geld uiteraard ook voor de Nederlandse mannen en vrouwen in Mexico, zij hebben een uitstekende marktpositie bij de andere Mexicaanse sekse. Het is de basis voor menig vluchtige romance. Er is uiteraard meer nodig dan fysieke aantrekkingskracht wil een dergelijke relatie stand houden. En daar gaat het vaak fout bij een relatie van een Mexicaanse man met een Nederlandse vrouw. Waar het de romantische latino weinig moeite kost om de Nederlandse dame in te palmen, zo moeilijk heeft zij het als haar partner een echte macho blijkt te zijn die zijn vrouw in haar traditionele rol wilt zien terwijl hij de Mexicaanse bloemetjes buiten zet.

De combinatie van een Nederlander en een Mexicaanse blijkt over het algemeen duurzamer. De Mexicaanse vrouw is erg toegewijd en laat zich graag ontfermd worden door haar partner. Er is hier sprake van een wat traditionelere verstandshouding tussen en man en vrouw en een nuchtere Nederlander neemt gaarne hier zijn taak op zich. Verder kan hij veel beter omgaan met de moderne ambities van de Mexicaanse vrouw dan dat hun eigen mannelijke bevolking kan. Al met al kan ik iedereen een interculturele relatie aanraden. Helaas voor de Nederlandse mannen is de beste Mexicaanse vrouw al gereserveerd door ondergetekende.

Geschreven voor La Chispa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten